b_300_300_16777215_00_images_dakkeh3.jpg

مهندس عفیفی شهردار پرتلاش و دلسوز چهاردانگه در خصوص ایرادات قانونی وارد بر کیوسک های شهر چهاردانگه توضیحاتی را ارائه کرد.


مهندس عفیفی گفت:دربررسی ها وبازرسی های ۶ماهه ی بازرسی کل کشور از امورات شهرداری چهاردانگه یکی از ایرادات قانونی آن بازرسی محترم، خرد کردن اجاره دادن کیوسک های شهر و عدم برگزاری مزایده در رابطه با آن ها بوده است.

وی افزود: سال ها کیوسک های سطح شهر چهاردانگه (که البته کیوسک و مالکیت زمین زیر آن که متعلق به شهرداری می باشد) بدون برگزاری هرگونه مزایده در اختیار افراد وشهروندان محترم قرار گرفته است لیکن طبق قانون (ماده ۱۳ آیین نامه مالی شهرداری ها)فروش اموال منقول وغیرمنقول و اجاره اموال غیر منقول شهرداری بایدازطریق مزایده کتبی صورت پذیرد ، لذا به استناد همین قانون روند جاری و مسیر گذشته خلاف قانون بوده است و باید اجاره املاک زیر کیوسک ها از طریق مزایده در اختیار افراد گذاشته شود و این مسئله دقیقاً ایرادی است که بازرسی کل کشور به شهرداری و حتی ناظران محترم (شورای شهر)گرفته اند.


عفیفی در ادامه اذعان کرد: البته این به اصطلاح بی قانونی اکثراً در این دوره ی شورا وحتی دوره ی قبل هم اتفاق نیفتاده است و دوره های قبل از آن هم نیت خیر داشته اند چون بسیاری از این کیوسک ها در اختیار افراد جویای کار یا افراد موجه شهر می باشد که به آن احتیاج داشنه اند ولیکن هرچه بوده و هر نیتی برآن مترتب بوده درهر حال خلاف قانون بوده است.


شهردار چهاردانگه گفت: البته قانون در نظام اسلامی فصل الخطاب است و مزایای زیادی دارد و این نگرانی که بعضی از کیوسک داران دارند وفکر می کنند با قانونی شدن  اجاره دادن مکان  کیوسک ها ، کیوسک خود را از دست می دهند کاملاً نادرست است وچه بسا شیطنت بعضی از افراد باشد. فرق الان با آن زمان این است که آن زمان شهرداری طرف حساب بوده است و الان یک پیمانکار کلیه ی امورات را به دست می گیرد و چه بسا وضعیت بهتر هم بشود.


محمدعفیفی  ادامه داد: قطعاً پیمانکار هم با افرادی که الان کیوسک ها را اداره می کنند راحت تر کنار می آید تا اینکه بخواهد مشتری جدید پیدا کند.


مهندس عفیفی درادامه گفت: البته بعضی از افرادی که احتمالاً با ارتباطات  وزدوبند درگذشته مکان یک کیوسک را از شهرداری اجاره کرده اند و چه بسا آن جای کیوسک را اجاره و حتی به دیگران واگذار کرد الان به تکاپو افتاده اند وچه بسا دنبال شانتاژ وشلوغ کار ی هم هستند وترس این را دارند که نکند یک جوان بیکاری که حاضر است با سود کمتر این مکان کیوسک را اجاره کند و لقمه نانی برای خانواده ی خود ببرد بیاید وجای آنان را بگیرد.

وی در پایان گفت: در هر حال چه خوب وچه بد و چه خوشایند ما باشد وچه نباشد باید قانون اجرا شود و افرادی که خودشان الان در کیوسک ها مشغول کار هستند اصلاً نگران نباشند ومطمئن باشند هر پیمانکاری با رغبت حاضر است با این افراد کار نماید ومکان کیوسک را به ایشان اجاره دهد و کسانی هم که در کنار درآمد های دیگر از کیوسک ها نیز درآمدی دارند وحتی خودشان در کیوسک ها فعال نیستند نیز اگر به این درآمد نیازدارند وکار دیگری ندارند خودشان بیایندو در کیوسک ها کار کنند.


وی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که تخلفات وحتی جرائمی در اجاره ی مکان کیوسک ها وجود دارد که با مزایده گذاشتن این کیوسک ها برملا می شود ازجمله اینکه بعضی ها با قیمت گزاف مکان کیوسک خود را فروخته اند که این جرم است و قابل پیگرد قضایی وتصرف در بیت المال است ویا بعضی ازکیوسک ها نظارت درست وحسابی ندارد و یا بعضاً یک فرد غیر بومی بدون آنکه نیاز داشته باشد یک کیوسک را اجاره کرده در صورتی که جوانان شهر خودمان به آن کیوسک محتاج تر می باشند ومشکلات دیگر که با قانونی کردن این کار آن مشکلات هم تا حدودی بر طرف می گردد.

خبرتهران  , خبر تهران , اخبار تهران , شهرداری تهران , یارانه , استانداری تهران , فرمانداری تهران , رضا نورمحمدی , عطیه مومنی , ایرانگردی , گردشگری , بلیت , سفر , سفر ارزان , اداره کل تهران , قیمت ارز , قیمت دلار , بخشداری , دهیاری , شورای اسلامی شهر , پرسپولیس , استقلال , لیگ برتر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس