bazarpishva.jpg
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیشوا گفت: شهر پیشوا از مناطقی است که با جاذبه های سیاحتی، زیارتی و گردشگری فراوان، پذیرای عموم مردم از اقصا نقاط کشور است.
 
مجید ژاله نیا بیان کرد: مهمترین آثار شهر پیشوا وجود امامزاده جعفر (ع) برادر حضرت امام رضا(ع) است که بواسطه آن ابنیه های تاریخی در کنار مرقد از زمان صفویه ساخته شده است.

 وی افزود: مهمترین قسمت بنا این امام زاده گنبد دوپوش آن است که از معماری خاص و مستحکمی برخوردار است.

 ژاله نیا گفت: اب انبار پیشوا که در مرکز شهر قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است که حجم آب ۱۵۰۰ متر مکعب را در خود نگهداری می کرده است.

 وی افزود: بازار سرپوشیده پیشوا نیز به طول ۵۰۰ متر به دوره صفویه بر می گردد که از آن زمان تا کنون مرکز خرید مردم جنوبشرق استان تهران است.

 ژاله نیا اظهار کرد: با قدم زدن در این بازار قدیمی می توان گذر تاریخ را به خوبی دید.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: مغازه ها و حجره های قدیمی این بازار کمتر شکل مدرن و امروزی به خود گرفته اند و در آن معماری دوره صفویه قابل مشاهده است و انتهای این بازار به مرقد مطهر امامزاده جعفر (ع) ختم می شود.
 
ژاله نیا افزود: از دیگر جاذبه های شهر پیشوا بوستان جنگلی ۵۰ هکتاری است که مکانی مفرح برای شهروندان و مسافران است.

 وی در پایان گفت: شهرستان پیشوا جاذبه های گردشگری، زیارتی و سیاحتی فراوانی را در گوشه و کنار خود جای داده که بسیاری از آنها در استان تهران، کشور و حتی جهان منحصر بفرد می باشند.

ایرانگردی,  گردشگری,شهرداری,استانداری,یارانه,فرمانداری ,وزارت,رضا نورمحمدی,عطیه مومنی,ایرانگردی,گردشگری,بلیت,خبر تهران,خبرتهران,اداره کل تهران, قیمت ارز, قیمت دلار, بخشداری , دهیاری, شورای اسلامی شهر, پرسپولیس, استقلال, بهترین هتل, هتل ارزان, بهترین رستوران