b_300_300_16777215_00_images_behz2.jpg 

به همت مرجان رحیمی جعفری مدیر روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان پیشوا ، نشست خبری نجمه اسماعیلی رئیس این اداره برگزار شد.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا گفت : بی شک ۲۵ الی ۳۱ تیرماه هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی کشور با شعار "شروعی دوباره برای بهتر زیستن" بهترین زمان برای ارائه دستاوردها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف و آگاهسازی عموم افرد جامعه است.

اسماعیلی افزود:بهزیستی با رویکرد تخصصی در راستای حفظ کیان خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر ، نگهداری و توانبخشی معلولان، توسعه پژوهش های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و خدمات رسانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر ، با عزمی والا و با تلاش خالصانه پرسنل شریف خود در این راه مهم در حال خدمت رسانی به آحاد جامعه می باشد.
وی ادامه داد:می‌توان ادعا کرد که هر فرد ایرانی در هر زمان از زندگی خود می‌تواند از خدمات این سازمان اجتماعی استفاده نماید ، برای مثال خدماتی مانند آموزش‌های پیش از ازدواج ، مشاوره ژنتیک به زوجین ، مشاوره خانواده، مشاوره و درمان اعتیاد ، آگاهسازی‌ها و خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها مانند غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان ، پیشگیری از ایدز ، حمایت از زنان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست ، نگهداری سالمندان و معلولان مختلف در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی ، پذیرش و نگهداری از فرزندان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر ، تامین اشتغال و مسکن، تامین هزینه وسایل کمک توانبخشی ، تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ، تامین کمک هزینه ازدواج و جهیزیه ، پیگیری و نظارت بر امور مناسب سازی معابر و ساختمان‌های عمومی و دولتی ، پرداخت مستمری و کمک هزینه‌های مختلف معیشتی و درمانی تنها بخشی از خدمات وسیع و متنوع بهزیستی است که متاسفانه آگاهی عمومی از خدماتِ انبوهِ این سازمان محدود است.

نجمه اسماعیلی تاکید کرد:این شناخت ناکافی مردم از خدمات سازمان بهزیستی ، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی و عظیمی را می‌طلبد تا آحاد جامعه در جریان خدمات بهزیستی قرار گیرند تا چنانچه هر یک از هموطنان عزیز نیاز به خدمات این سازمان داشتند، بدانند و بتوانند از این خدمات که حق آنها است و دولت برای همگان فراهم نموده استفاده نمایند و خدمت رسانی به جامعه هدف جز از طریق هم افزایی و فعالیت جهادی کلیه دستگاه های اجرایی میسر نمی باشد.

وی در مورد اقدامات بهزیستی شهرستان پیشوا گفت:حدود 1355 مددجو ، تحت پوشش بهزیستی پیشوا هستند که از این تعداد 87 نفر غربال بینایی و 91 نفر غربال شنوایی شده اند.همچنین 41 نفر با پرداخت حق بیمه بالای 10 سال ، در شرف بازنشستگی هستند.

اسماعیلی افزود:هشت کمپ اعتیاد در شهرستان پیشوا زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند و خدمات شغلی برای افرادی که توانمند شده اند ، وجود دارد که پس از راستی آزمایی , به آنها تسهیلات بانکی برای خوداشتغالی داده خواهد شد.

وی در پایان گفت:طرح مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر ، در حال بررسی می باشد که تاکنون دو واحد مسکونی برای 2 خانواده معلول ، جانمایی شده است که به زودی تحویل ایشان خواهد شد.

 

b_300_300_16777215_00_images_behz1.jpg

 

بهزیستی پیشوا , اداره بهزیستی پیشوا , نشست خبری بهزیستی پیشوا , نجمه اسماعیلی بهزیستی پیشوا , مرجان رحیمی جعفری بهزیستی پیشوا