b_300_300_16777215_00_images_kaji.jpg 


استاندار تهران در مورد حادثه ریزش ساختمان های ناایمن منطقه ۱۹ گفت:باید با تجاوزگران به حقوق مردم برخورد جدی کرد.

به گزارش پرتال خبرتهران ؛ علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از وضعیت ریزش ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۹ با اشاره به مافیای ساخت و ساز در حریم تهران اظهار داشت: یکی از دلایل مربوط به بزه های ساختمانی، عدم برخورد جدی با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز است.
 
وی ادامه داد: از دستگاه قضا خواهش می‌کنیم  با افرادی که متخلف هستند و به قانون احترام نمی‌گذارند، برخورد شود و برای آنها اشد مجازات را درخواست می‌کنیم.
 
استاندار تهران تاکید کرد: در حوزه نظارت همه افراد باید به وظایف خود عمل کنند و باید با تجاوزگران به حقوق مردم برخورد جدی کرد.
 
فخاری با بیان اینکه  باید با سازنده متخلف برخورد کرد و اگر قانون وجود ندارد باید قانون تدوین کرد، گفت: نوع ساخت و سازی  این محدوده نشان می‌دهد که ساختمان‌ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در این حادثه رخ داده، نشان می‌دهد یک ساختمان تخریب شده و با ضربه ۴ ساختمان دیگر که البته غیرمجاز بوده تخریب می‌شود.
 
استاندار تهران با اشاره به جرم سازنده متخلف افزود: سه نوع جرم برای سازنده متخلف وجود دارد یکی عدم ساخت صحیح، دیگری خلاف قانون ساختن و سوم عدم دقت استحکام ساختمان است.
 
فخاری در ادامه در مورد برخورد با متخلفین این حادثه تاکید کرد: هماهنگی با قوه قضائیه انجام شده و منتظر پاسخ قاطع هستیم.