b_300_300_16777215_00_images_fakharyy.jpg

به گزارش پرتال خبری خبرتهران ؛ علیرضا فخاری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار و ۳۰۰ شهدای دانش آموز که با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا اظهار داشت: آنچه تجربه کردیم و بر اساس اسناد تاریخی که تا به امروز ثبت شده، هیچ مقامی بالاتر از مقام شهید و شهادت پیدا نشده است.
 وی با تقدیر از خانواده شهدا افزود: طبق فرموده امام شهدا، شهید به وجه الله نظر می کند که هر کسی چنین توانی را ندارد و شهیدی که به وجه الله نظر می کند به مقام محمود می رسد، کسی که به این مقام می رسد موجب دعا و ثنا می شود و ما با استقاثه از شهدا تلاش می کنیم چنین وجهی پیدا کنیم.
 
استاندار تهران عنوان کرد: جایگاه ربانی و بلند شهدا همواره مورد تکریم است که این تکریم یک امر الهی است و ما اراده نمی کنیم بلکه به امر خدا انجام می‌شود.
 
فخاری با اشاره به این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش تهران انجام شد، گفت: آنچه از مقام شهدا در زمینه ایثار، گذشت، تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی و دفاع از حق و حقیقت و جان سپاری در این مسیر می‌آموزیم، درس‌هایی برای امروز است.
 
وی افزود: امروز همه ما تکلیف داریم تا در مسیر شهدا حرکت کنیم و تا زمانی که زنده ایم، این تکلیف از ما برداشته نمی شود، چراکه ما ماندیم تا خدمت کنیم.
 
استاندار تهران با اشاره به جایگاه شهدای دانش آموز تصریح کرد: شهدای دانش آموز از ۱۳ آبان سال ۵۷ نقش آفرینی کردند و حتی قبل از آن در سال ۴۲ و سپس افرادی همچون شهید فهمیده ها که نمونه های بعدی بودند که حکایت از جایگاه شهدای دانش آموز در دفاع مقدس دارد.
 
فخاری خاطرنشان کرد: چنین مراسمی بهانه ای است تا یادآور شویم که برای خدمت به جامعه، اسلام، فرزندان انقلاب، خانواده شهدا و سربلندی ایران اسلامی باید تا پای جان پیش برویم و اگر امروز خط مقدم جنگ تن به تن نیست، در جایگاه خدمت سرفصل شهدای خدمت ایجاد کنیم.