b_300_300_16777215_00_images_ahadeeftekhar.jpg


از سوی پرتال خبری "خبرتهران" , دکتر احد افتخار اردبیلی به پاس سال ها تلاش و پژوهش در حوزه محیط زیست و کنترل آلودگی هوا , به عنوان پژوهشگر نمونه محیط زیست کشور در سال 1398 انتخاب شد.

رضا نورمحمدی مدیر پرتال خبرتهران با بیان این مطلب , خطاب به دکتر افتخار اردبیلی افزود:« تلاش برای حفاظت از محیط زیست ، نشانه احترام به ارزش های حیاتی است که خداوند بزرگ در اختیار انسان ها قرار داده است.بی تردید رفاه و آسایشی را که بشر در توسعه اقتصادی و اجتماعی جستجو می‌نماید، فقط در محیط زیست سالم قابل دستیابی است.اميد است تلاش شما در عرصه پيشرفت و رشد و بالندگي کشور , نويد بخش سعادت و سلامت جامعه امروز و تجلي بخش عدالت در عرصه حفاظت از محيط زيست کشور باشد.یقین داشته باشید تلاش بی ریا، دوراندیشانه و خالص جنابعالی، در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست و پژوهش های ارزنده جنابعالی در کنترل آلودگی هوا ، نه تنها ستودنی است بلکه اقدامی ماندگار در ادای حقوق شهروندی و فردایی ماندگارتر برای آیندگان خواهد بود؛ لذا بدینوسیله از زحمات بی دریغ جنابعالی تشکر و قدردانی می‌نمایم.»

دکتر احد افتخار اردبیلی نیز در حاشیه این مراسم گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۲/۴ میلیون مرگ زودرس بر اثر بیماری‌های قلبی، تنفسی و عفونت‌های حاد تنفسی در کودکان اتفاق می‌افتد و در ایران در سال ۹۷، ۳۴۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا با هزینه ایی برابر با ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور و مردم داشته است.

احد افتخار ادامه داد: قبلا تأکید شده بود تا استاندارد سازی خودروها، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ارتقای حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت سوخت و ... انجام بگیرد که تاکنون توفیق اساسی در این زمینه ها حاصل نشده است.

وی با توجه به موضوع حمل و نقل عمومی افزود: چرا واگنها در گمرک می‌ماند و یا چرا موتورهای خودروهای عمومی همانند تاکسی‌‌ها دارای ایراد است؟

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: باید برای کاهش آلودگی هوا و توجه به حمل و نقل عمومی به‌همراه اهتمام به راهکارهای کاهش آلودگی هوا موضوع آموزش همگانی را به‌طور جد مدنظر قرار دهیم.

دکتر افتخار اردبیلی عنوان کرد: چرا در برنامه‌های تلویزیونی نشان می‌دهند که هر که مفلوک است اتوبوس سوار می‌شود و برخی دیگر بر خودروها سوار می‌شوند؛ باید فرهنگ عمومی و آموزش همگانی ارتقاء یابد.

احد افتخار اردبیلی اظهار کرد: هنگامی که برنامه های توسعه ای را مدون می کردند به اقتضائات شهر ها توجهی نداشتند که نتیجه آن مشکلات فعلی است , در حالی که باید آمایش سرزمینی تهران، سرعت باد و گنجایش این شهر و سایر مولفه ها محاسبه و سپس به توسعه صنایع پرداخته می شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به جای استفاده از سیستم های حمل و نقلی جدید هنوز از تکنولوژی های قدیمی استفاده می شود که به این مسئله هم کمتر توجه شده است.

این کارشناس مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: امروزه در تهران 20 هزار خودرو ثبت پلاک می شود و باید جلوی این روند گرفته شود و سازمان محیط زیست باید برای این مشکلات برنامه دقیقی داشته باشد و فرضیه خارج کردن کارخانه ها از مدار تولید صحیح نیست.


دکتر احد افتخار اردبیلی,احد افتخار اردبیلی,پژوهشگر نمونه کشور,پژوهشگر نمونه محیط زیست,محیط زیست,آلودگی هوا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس