b_300_300_16777215_00_images_absh.jpg


مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس، از انسداد 4حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه 79 هزار و 200 مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش خبرتهران ، "حیدر دهقانی" با اعلام این خبر، تصریح کرد: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی تعداد 4 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی 90 متر و دبی 4 لیتر برثانیه پر و مسدود گردید.
وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه از  از تخلیه سالانه 79 هزار و 200 متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری گردید.
دهقانی با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان تصریح کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفین تلاش خواهد نمود.
مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس در پایان، خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.