b_300_300_16777215_00_images_zayeaat.jpg

شهردار کهریزک گفت: با هر گونه انبار و فروش ضایعات پلاستیکی و آهنی در داخل شهر که موجب آلودگی محیط زیست می شود، برخورد می کنیم.

مهندس کلهر افزود: شهردار کهریزک به آخرین تصمیم های گرفته شده برای ساماندهی ضایعات پلاستیک فروش ها اشاره کرد و از لزوم هماهنگی با شهرداری تهران خبر داد.

به تازگی نشستی در خصوص برنامه ریزی برای ساماندهی و جابجایی ضایعات پلاستیک های شهر و بخش کهریزک برگزار شده است.

وی یادآورشد: بحث اصلی لزوم هماهنگی هرچه سریعتر با شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی ساماندهی سایت آرادکوه بود که در نهایت بنا شد نشستی با مسئولان شهرداری تهران در فرمانداری ری برگزار شد.

کلهر اظهار داشت: از سوی دیگر برای جابجایی این ضایعات پلاستیک فروشها ۲ نقطه در نظر گرفته شده است که تعیین نقطه نهایی و مناسب سازی آن نیز منوط ورود تمامی دستگاه های مربوطه و هماهنگی با شهرداری تهران است.

شهردار کهریزک به تغییر کاربری غیر مجاز برخی زمین های کشاورزی به محلی برای فروش ضایعات پلاستیک اشاره کرد و گفت: بنا شد سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان اقدام کنند تا این زمین ها به وضعیت سابق خود باز گردد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کهریزک به تنهایی در خصوص ساماندهی و جابجایی این نقاط ضایعات پلاستیک فروشی تصمیم گیرنده نیست اما در داخل حریم شهری خود می تواند مانع از فعالیت این واحدهای آلاینده شود.

کلهر ادامه داد: اکنون با هر گونه انبار و فروش ضایعات پلاستیکی و آهنی در داخل شهر که موجب آلودگی محیط زیست می شود، برخورد می کنیم.

شهردار کهریزک گفت: شهرداری می تواند به استناد بند ۲۰ و با حکم قضایی نسبت به پلمب این واحدهای فروش ضایعات پلاستیکی و قرار دادن نیوجرسی مقابل آنها اقدام کند.

وی اعلام کرد: طبق هفته های گذشته نیز در خصوص بیش از ۳۷ واحد فروش ضایعات آهن نیز اقدام به پلمب شد تا مالکان آن نسبت به دریافت مجوز از واحد صنفی خود اقدام کنند و در صورت نبود آلایندگی، به فعالیت خود ادامه دهند.

کلهر اضافه کرد: در پنج تا ۱۰ نقطه نیز ضایعات پلاستیک فروشی فعالیت می کرد که طی هفته های گذشته نسبت به پلمب آنها اقدام شد.

پیش از این شهردار کهریزک گفته بود : ضایعات فروش‌ها و واحدهای پلاستیک سوزی دارای مجوز باید به نقطه مناسبی دور از محیط شهری کهریزک و به منطقه آرادکوه منتقل شوند.

سایت آرادکوه به عنوان مرکز انتقال پسماند شهر تهران در بخش کهریزک شهرستان ری قرار دارد و طی سال های گذشته افرادی با جمع آوری ضایعات و فروش آن در شهرهای کهریزک و باقرشهر، موجب نارضایتی مردم شده اند.