b_300_300_16777215_00_images_masodmomeni.jpg

 

دوازدهمین جشنواره تئاترشهرستان ورامین به منظور ارائه آثار برگزیده تئاتر این شهرستان روز یکشنبه آغاز شد.


در این جشنواره آثار برگزیده نمایش شهرستان ورامین به مدت پنج روز در فرهنگسرای رازی بر روی صحنه خواهد رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره ها و آیین های هنری تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفی و کمی هنر در بین اهالی بخش های مختلف هنر ایفا می کند.

 حمید آرمان مهر افزود: دوازدهمین جشنواره تئاترشهرستان ورامین که قدمتی 20 ساله دارد و از قدیمی ترین فستیوال های نمایشی کشور محسوب می شود تلاش دارد تا زمینه اعتلای هر چه بیشتر این هنر فاخر را فراهم کند.

به گفته وی هنر تئاتر در میان هنرهای هفتگانه جایگاه ویژه ای دارد و از آنجا که این هنر، تلفیقی از هنرهای دیگر از جمله نقاشی، موسیقی و معماری است، باید جلوه هایی از این هنر را با خود به همراه داشته باشد، بنابراین هنرمند این عرصه باید به چند هنر آراسته باشد.

وی گفت: در دوازدهمین جشنواره شهرستان ورامین که به مدت پنج روز در سالن همایش های فرهنگسرای رازی و سالن استاد حسن وزیری این شهرستان برگزار می شود، شش نمایش در بخش مسابقه و بخش ویژه بر روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: نمایش های برف زردی می بارد به کارگرانی مسعود مؤمنی، دهانی پر از کلاغ به کارگردانی علیرضا صفادل ، پرده آخر به کارگردانی علیرضا امینی، مخمصه به کارگردانی اسماعیل بوربور و زنده به گور به کارگردانی میثم تفرشی آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره هستند که در طول برگزاری آن به روی صحنه خواهد رفت.

آرمان مهر گفت: نمایش سیزف و مرگ به کارگردانی استاد عزت الله قمی نیز به عنوان نمایش ویژه در این همایش به روی صحنه می رود.

وی یادآور شد: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر ورامین روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه جاری با معرفی آثار برتر در فرهنگسرای رازی ورامین برگزار خواهد شد.

گفتنی است نمایش زیبای برف زردی می بارد با کارگردانی مسعود مومنی و بازی لیلا مددی ، مهدی همتی و محمدعلی پازوکی با تحسین و استقبال فراوان تماشاگران روبرو شد.