b_300_300_16777215_00_images_he1.jpg

خبرتهران - با مساعدت مدیریت دبیرستان شهیدان نورصالحی و معاونت محترم اجتماعی - فرهنگی شهرداری منطقه 14 تهران و در یک حرکت نمادین زیبا و پسندیده ، همکلاسی‌های قدیم دهه 60 مدرسه حسینی اسلامی در این منطقه ، در آخرین جمعه آذرماه سالجاری بار دیگر پشت نیمکت های کلاس ها نشسته و از سخنان دبیران دلسوز و مو سپیدشان بهره‌مند شدند.

70 دانش‌آموز دهه 60 پس از گذشت 34 سال از دوران تحصیل مقطع سوم راهنمایی‌ ، با یک حرکتی زیبا و به منظور تجلیل از 14 نفر از معلمان آن دوران و دیداری دوباره با هم‌کلاسی‌های قدیم در این مدرسه به گرد هم آمدند.

این هم‌کلاسی های قدیمی از 9 صبح جمعه در حیاط مدرسه راهنمایی حسینی اسلامی اجتماع کرده و در فواصل زمانی مختلف ، با چشمانی پر از اشک شوق و شادمان ، به استقبال دبیران زحمتکش و مهربان خود رفته و آنان را در آغوش کشیدند.

 

b_300_300_16777215_00_images_he7.jpg



آقایان علی نژاد رئیس پرتلاش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 14 تهران ، محمد نظری مدیریت دلسوز مدرسه شهیدان نورصالحی ، رضا نورمحمدی و ناصر صالحان مبتکرین این مراسم و نماینده دانش آموزان قدیمی با خیرمقدم به حاضرین ، از ایشان برای بازدید از قسمت های مختلف مدرسه و بیان خاطرات آن دوران ، دعوت کردند.

آقایان محمد قدیری بیان و کتابفروش از مدیران و آقایان بااوسی و حاج حیدر به نمایندگی از معاونین مدرسه , ضمن بیان خاطرات مختلف ، از موفقیت های اجتماعی و علمی نوجوانان دیروز و مردان امروز ، اظهار خوشحالی کرده و دعای خیر خود را بدرقه حاضرین کردند.

سپس چند نفر از دانش آموزان ضمن تشکر از زحمات خالصانه دبیران ، به ذکر خاطرات پرداخته و در انتها به یاد همکلاسی های شهید و درگذشته ، مطالبی را ایراد کردند که تاثر حاضرین را در پی داشت.

 

b_300_300_16777215_00_images_he6.jpg



رضا نورمحمدی ، دبیر اجرایی این گردهمایی و یکی از شاگردان دهه 60 حسینی اسلامی گفت: اجرای این برنامه از چند سال گذشته با هم‌فکری برخی از دوستان و هم‌کلاسی‌های قدیم به ذهن‌مان خطور کرده که در نهایت پس از پیگیری های فراوان با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه 14 تهران و همکاری صمیمانه مدیریت محترم مدرسه شهیدان نورصالحی(حسینی اسلامی سابق) به خوبی اجرا شد.

نورمحمدی مهم‌ترین ایجاد این دورهمی دوستان را تجدید دیدار و تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان آن دهه بیان و اضافه کرد:دومین دورهمی به لطف خدا و با برنامه ریزی کامل تر و بهتر در اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با هفته معلم و با تعداد بیشتری در همین مکان برگزار خواهد شد.

این مراسم زیبا با مراسم تقدیر از استاد علی حسن ظفری دبیر بازنشسته حرفه و فن که با پیداکردن و بازگرداندن پول های یک زوج جهانگرد لهستانی مورد توجه مردم و رسانه های کشور قرار گرفته اند و انداختن عکس های یادگاری و برنامه پذیرایی به پایان رسید.

 

b_300_300_16777215_00_images_he8.jpg



از حاشیه های مراسم:

همکلاسی ها بعد از 34 سال با خوشحالی به بیان خاطرات با یکدیگر می پرداختند.

تعدادی از بچه ها مثل ناصر صالحان , سعید عرب سرخی , شهرام صفوی , حمید فراهانی , جواد نصرالله زاده و کمال جانعلی به صورت داوطلبانه مشغول پذیرایی از میهمانان بودند.

بازار رد و بدل کردن شماره های تلفن در میان میهمانان داغ بود.

خوشحال بودند که تواستند پس از سال ها همدیگر را ملاقات کنند و البته جای برخی از همکلاسی هایشان نیز خالی بود.


خاطرات و شیطنت های دوران تحصیلشان برای آن ها بسیار به یاد ماندنی بود و از روز هایی صحبت می کردند که با چه عشق و علاقه ای به مدرسه می آمدند و باهم درس می خواندند.

شور و شوق در دل این همکلاسی های قدیمی موج می زد و لحظات شیرینی که آن را با هیچ چیزی عوض نمی کردند.

 

b_300_300_16777215_00_images_he5.jpg



از احوالات یکدیگر سوال می کردند و از درد و دل ها و مشکلات خودشان بیان می کردند.

از مکان های مختلف مدرسه بازدید کردند و از ناظم ، دفتر دار ، مدیر و معلمان مدرسه یاد می کردند و از احوال آن ها جویا می شدند چه بسا که خبر فوت بعضی از همکلاسی ها آن ها را آزرده و ناراحت می کرد.

استاد علی حسن ظفری هنگامی که پس از 15 سال وارد کارگاه حرفه و فن شد ، اشک در چشمانش حلقه زد.

میهمانان با یکدیگر قرار گذاشتند که شش ماه یکبار دورهم جمع شوند و این جلسات ادامه داشته باشد.

 

b_300_300_16777215_00_images_he9.jpg

 

دورهمی مدرسه حسینی اسلامی,مدرسه حسینی اسلامی,دانش آموزان مدرسه حسینی اسلامی,مدرسه حسینی اسلامی شکوفه