b_300_300_16777215_00_images_fakharii.jpg


استاندار تهران جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات عملیاتی را پیگیری می کند.

کاربری اراضی همواره به‎مثابه معضلی اساسی در کشور مطرح بوده که ضمن آن بسیاری از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و غیره از کارویژه خود خارج شده، و به مکان‎هایی تفریحی جهت خوش‎گذرانی طیفی خاص و کوچک از شهروندان جامعه بدل شده‎ که علاوه بر تخریب و آسیب‌های جدی به محیط زیست، بسیاری از اراضی مولد منابع طبیعی از چرخه تولید خارج شده‌اند.   مقابله با این معضل دیرینه به یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم تبدیل شده و آیت الله رئیسی ضمن تاکید مستمر بر این امر، بر پیگیری اقدامات عملیاتی در این زمینه تاکید کرده است.   

در این میان با توجه به وسعت سرزمینی استان تهران و حساسیت نسبت به اراضی استان به ویژه در شهرستان هایی همچون دماوند، شمیرانات و شهریار به عنوان ریه های تهران، حفظ اراضی اولویت بوده و علیرضا فخاری به عنوان سکاندار استان تهران در جلسات مختلف خطاب به معاون عمرانی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دیگر مسئولان ضمن تاکید بر شناسایی نظام مسائل استان با اولویت حفظ اراضی، اجرای اقدامات عملیاتی و اثربخش در این حوزه را مورد تاکید قرار داده است.  

بر همین اساس جلسات مقابله با ساخت و سازهای هر شهرستان با حضور فرمانداران، شهرداران و روسای دستگاه های به ریاست معاون عمرانی استاندار تهران در استانداری برگزار و ضمن احصا وضعیت ساخت و سازها و مرور اقدامات دستگاه ها، به شکل مبسوط پیشنهادات عملیاتی جهت تسریع در فرآیند مزبور انجام شد.   

علیرضا فخاری با اشاره به آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز طی دو سال اخیر در سطح استان اظهار داشت: 13 هزار و 740 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سال 1401 و  در سه ماه اول سال جاری 3 هزار 874 مورد تخریب چنین ساخت وسازهایی در سطح استان انجام شده است.   

وی در مورد وضعیت شهرستان دماوند ادامه داد: 319 هزار و 536مترمربع اراضی در شهرستان دماوند طی سال 1401 آزاد شده، در این راستا 2 هزار و 224 پرونده ساخت و ساز غیرمجاز به مقام قضایی ارجاع شده و 2 هزار و 976مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته است.   

استاندار تهران عنوان کرد: در سه ماه ابتدای سال جاری 413 هزار و 38 مترمربع از اراضی شهرستان دماوند آزاد شده، 3190 مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و تعداد 940 مورد پروند تخلف به دستگاه قضایی ارجاع و 1344مورد تخریب و قلع و قمع انجام شده است.   

فخاری سپس در مورد وضعیت شهرستان شمیرانات گفت: در سال 1401 میزان اراضی آزاد شده در شهرستان شمیرانات 460 هزار و 418 مترمربع بوده، همچنین 1520 مورد توقف عملیات ساختمانی صورت گرفته و 570 مورد پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع و 341 مورد تخریب و قلع و قمع شده است، این میزان در سه ماه اول امسال 29 هزار و 404 مترمربع اراضی آزاد شده، 416 مورد توقف عملیات ساختمانی و 145 مورد تخریب و قلع و قمع صورت گرفته و 269 پرونده تخلف به مقام قضایی ارجاع شده است.   

استاندار تهران تاکید کرد: در پیگیری اقدامات مختلف، همواره منافع شهروندان اولویت دارد و در زمینه حفظ اراضی، این موضوع با جدیت دنبال می شود تا ضمن حفظ اراضی برای نسل های آینده، زمینه برای آسایش و رفاه هموطنان فراهم شود.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس