b_300_300_16777215_00_images_hodaee.jpg
چندین روز از حادثه سیل در استان‌های گلستان و مازندران می‌گذرد و باید شاهد تلاش‌هایی می‌بودیم که دولت باید برای رفع این بحران همت می‌گمارد اما اکنون ظاهراً اوضاع در حال تحریفی است که البته پشت آن همان ناکارآمدی‌های همیشگی نهفته است.
به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ مصطفی هدایی – حجت‌الاسلام حسن روحانی ، رئیس جمهور در جریان سفر خود به استان خوزستان در سخنانی تامل برانگیز ضمن تعریض وارد کردن به سایر نهادهای خدمت‌رسان به مردم در حادثه سیل اخیر، اعلام کرد که چون خود وی از نزدیک (بعد از گذشت یک هفته!) عمق فاجعه را تماشا کرده، حالا راه‌های دیگری برای کمک به شهر مردم در ذهن دارد و از روند کارهای صورت گرفته رضایتی در کار نیست !

هر چند اظهارات جدید آقای رئیس جمهور در نوع خود کم سابقه نبوده است، اما باید چند نکته مهم را گوش‌زد کرد و سئوالاتی را از ایشان پرسید:

۱- ابتدا باید این پرسش را مطرح کرد که اگر سایر نهادهای کشور اقداماتی را انجام داده‌اند، پس نقش و وظیفه دولت محترم برای حل مشکلات به‌وجود آمده چه بوده است؟ و اصولاً ارگان‌های دولتی در کجای ماجرا قرار داشته‌اند؟

۲- چگونه بعد از گذشته قریب ۱۰ روز از فاجعه سیل گلستان و مازندران و نیز سایر استان‌های کشور، هنوز رئیس جمهور هیچ ارزیابی از وضعیت مردم نداشته است و تازه ظرف ۴۸ ساعت گذشته شخص رئیس جمهور از اوضاع با خبر شده است؟ ، آیا این وضعیت زیبنده مقام اول اجرایی کشور و نیز شان وی بر اساس قانون اساسی است؟

۳- حتی با نادیده گرفتن حادثه سیل اخیر، رئیس محترم دولت چه پاسخی درباره زلزله سال گذشته در استان کرمانشاه دارد؟ ، هنوز هم با مراجعه به منطقه بسیاری از نهادهای غیردولتی و حتی مردمی در حال ساخت مسکن هستند. چگونه بازهم کمک‌رسانی دیگر نهادها را حالا رئیس جمهور زیر سئوال می‌برند؟

۴ -چرا تا این لحظه شخص رئیس جمهور هیچ گزارش مستند و دقیقی از حادثه سیل اخیر و خسارت‌ها و نیز راهکارهای جبران خسارت‌ها به مردم ارائه نداده‌اند؟

آری؛ چنین وضعیتی اساساً نشان می‌دهد دولت فشل، بدون عمل به وظایف خود تنها به‌دنبال زمین بازی است و سعی می‌کند با وارد کردن تعریض‌های گاه و بیگاه به دیگران در واقع وظایف خود را به حاشیه پنهان ببرد.

البته مردم ایران با اتفاقات اقتصادی اخیر به خوبی با بازی‌های رسانه‌ای «آشنا» هستند و قطعاً با آگاهی خود می‌توانند خدمت‌رسان‌های واقعی را بشناسند. همه این اقدامات، تلاش‌هایی بوده است که دولت باید برای آن‌ها همت می‌کرده است و اکنون ظاهراً اوضاع در حال تحریفی است که البته پشت آن همان ناکارآمدی‌های همیشگی نهفته است.

@هدایی - خبرنگار

شهرداری,شهرداری شهر,پرتال شهرداری,سايت شهرداری,اخبار شهرداری,خبر شهرداری,شهردار,شهردار شهر,تلفن شهرداری,آدرس شهرداری,ماليات شهرداری,شورای شهر,شورای شهرستان,شورای اسلامی شهر,یارانه,بلیت,سفر,فرمانداری,بخشداری,دهیاری,استانداری,ارز,دلار