b_300_300_16777215_00_images_bandpey999.jpg


زیرگذر گیشا با حضور استاندار تهران و شهردار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و پیروز حناچی شهردار تهران زیرگذر کوی نصر (گیشا) مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و این زیرگذر پس از اتمام عملیات عمرانی تا پایان سال افتتاح می‌شود.
 
 عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود و اواخر خردادماه سال جاری، عملیات جمع آوری پل ۶۰۰ متری گیشا که دارای ۲۳ دهانه و بیش از ۹۷۰۰ متر مربع سطح عرشه بود، آغاز و آخرین قطعه عرشه پل در تاریخ بیست و دوم تیرماه جمع آوری شد.
 
پل گیشا یا پل نصر پلی در امتداد بزرگراه جلال آل‌احمد قرار داشت و از روی بزرگراه شهید چمران می‌گذشت؛ این پل که از بلندترین پل‌های فلزی سواره‌رو تهران به‌شمار می رفت، در دهه ۱۳۵۰ به‌طور موقت و به مناسبت بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ در تهران ساخته شده بود اما رفت‌وآمد خودروهای سواری روی این پل تا ۲۹ خرداد سال جاری ادامه داشت. اکنون این پل تبدیل به یک زیرگذر برای خودروها شده است. طول زیرگذر یک‌هزار و 120 متر است که ۳۵۰ متر آن به صورت مسقف و بقیه آن به صورت رمپ‌های ورودی و خروجی خواهد بود.

خبرتهران  , خبر تهران , اخبار تهران , شهرداری تهران , یارانه , استانداری تهران , فرمانداری تهران , رضا نورمحمدی , عطیه مومنی , ایرانگردی , گردشگری , بلیت , سفر , سفر ارزان , اداره کل تهران , قیمت ارز , قیمت دلار , بخشداری , دهیاری , شورای اسلامی شهر , پرسپولیس , استقلال , لیگ برتر