b_300_300_16777215_00_images_ah3.jpg

 با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر امیرحسین طاهری به عنوان مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شد.

مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و قدردانی از سرپرست سابق این نهاد با حضور مسئولین ، هنرمندان و خبرنگاران در گیلان یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش وبسایت خبرتهران ، مراسم معارفه امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و قدردانی از عبدالرضا علی پناه سرپرست سابق این نهاد در گیلان یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah5.jpg



طاهری پیش از این ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شمیرانات و پیشوا در استان تهران، عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک اداره کل تهران، دبیر بخش شعر و پویش‌های مجازی عهد واره ملی چله مهدویت و فعالیت در عرصه‌های رسانه‌ای را بر عهده داشته است.وی نوه دختری حجت الاسلام احمد جنیدی امام جمعه فقید رودسر و حاجیه خانم جنیدی، پدر و مادر چهار شهید «نصرالله، محمد، عبدالحمید و رضا جنیدی» است.
وی همچنین مدیر نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه‌های تئاتر، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امور اداری، انجمن کتابخانه ها و نیز مدیر نمونه شهرستان شمیرانات به دلیل اشتغال زایی در سال ۱۴۰۲ بوده است.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah2.jpg



مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در سال‌های اخیر را اختصاص 10 میلیارد ریال برای هر انجمن فرهنگی و هنری، موسیقی، نمایش، تجسمی و شعر و ادب برای استان‌های کشور اعلام کرد و افزود: ردیف بودجه این اعتبار معین و مشخص است و در نخستین تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

رمضانی با تاکید بر لزوم مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.
وی به شکل‌گیری قرارگاه شهید آوینی به منظور مردمی‌سازی فرهنگ در مجموعه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این قرارگاه 150 میلیارد ریال اعتبار دیده شده که به همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استان اختصاص خواهد یافت تا پویایی و نشاط به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری تزریق شود.
وی از مدیرکل جدید گیلان خواست ضمن تعامل با مدیران استانی، تدابیر لازم را برای حل مشکلات این مجموعه بیاندیشد و در راستای پویایی حوزه فرهنگ و هنر بکوشد و در این راستا از ظرفیت مردمی بهره‌مند شود.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah6.jpg



«‌امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین و همچنین ستایش اقدام شجاعانه و فداکارانه رزمندگان جبهه مقاومت در  عملیات طوفان الاقصی، به آشنایی خود با گیلان، فرهنگ غنی این استان و مردمان فرهیخته آن اشاره و بیان کرد: به خود می‌بالم که در دیار میرزا کوچک جنگلی و آیت‌الله بهجت(ره)، توفیق خدمت به اهالی فرهنگ و هنر را پیدا کردم و امیدوارم به گونه‌ای خدمت کنیم که قدردان و پاسدار خون شهدا باشیم.
وی با تصریح اینکه خط مش فرهنگی این استان، همان خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.
طاهری خاطرنشان کرد: جلساتی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌کنیم تا از نظرات تمامی اصحاب فرهنگ و هنر در راستای پیشرفت استان بهره بگیریم.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah1.jpg



«‌عبدالرضا علی‌پناه» سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گیلان را سرزمین فرهنگ و تمدن خواند و اظهار داشت: قابلیت‌های فرهنگی و هنری گیلان منحصر به فرد است.وی با تاکید بر لزوم توجه به هنرمندان استان اضافه کرد: مسئولان ملی نگاهی ویژه به گیلان داشته باشند.
در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های علی‌پناه سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، حکم انتصاب امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان به وی اعطا شد.

گقتنی است آقایان مسعود مومنی و مهدی همتی از فعالان عرصه سینما و تئاتر استان تهران ، استاد جواد هادیان از پیشکسوتان عرصه موسیقی و رضا نورمحمدی از پیشکسوتان رسانه و خبر ، از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah4.jpg

 

ارشاد گیلان,امیرحسین طاهری ارشاد گیلان,معارفه مدیرکل ارشاد گیلان,طاهری مدیرکل ارشاد گیلان