b_300_300_16777215_00_images_ah3.jpg

 با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر امیرحسین طاهری به عنوان مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شد.

مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و قدردانی از سرپرست سابق این نهاد با حضور مسئولین ، هنرمندان و خبرنگاران در گیلان یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش وبسایت خبرتهران ، مراسم معارفه امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و قدردانی از عبدالرضا علی پناه سرپرست سابق این نهاد در گیلان یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah5.jpg



طاهری پیش از این ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شمیرانات و پیشوا در استان تهران، عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک اداره کل تهران، دبیر بخش شعر و پویش‌های مجازی عهد واره ملی چله مهدویت و فعالیت در عرصه‌های رسانه‌ای را بر عهده داشته است.وی نوه دختری حجت الاسلام احمد جنیدی امام جمعه فقید رودسر و حاجیه خانم جنیدی، پدر و مادر چهار شهید «نصرالله، محمد، عبدالحمید و رضا جنیدی» است.
وی همچنین مدیر نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه‌های تئاتر، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امور اداری، انجمن کتابخانه ها و نیز مدیر نمونه شهرستان شمیرانات به دلیل اشتغال زایی در سال ۱۴۰۲ بوده است.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah2.jpg



مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در سال‌های اخیر را اختصاص 10 میلیارد ریال برای هر انجمن فرهنگی و هنری، موسیقی، نمایش، تجسمی و شعر و ادب برای استان‌های کشور اعلام کرد و افزود: ردیف بودجه این اعتبار معین و مشخص است و در نخستین تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

رمضانی با تاکید بر لزوم مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.
وی به شکل‌گیری قرارگاه شهید آوینی به منظور مردمی‌سازی فرهنگ در مجموعه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این قرارگاه 150 میلیارد ریال اعتبار دیده شده که به همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استان اختصاص خواهد یافت تا پویایی و نشاط به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری تزریق شود.
وی از مدیرکل جدید گیلان خواست ضمن تعامل با مدیران استانی، تدابیر لازم را برای حل مشکلات این مجموعه بیاندیشد و در راستای پویایی حوزه فرهنگ و هنر بکوشد و در این راستا از ظرفیت مردمی بهره‌مند شود.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah6.jpg



«‌امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین و همچنین ستایش اقدام شجاعانه و فداکارانه رزمندگان جبهه مقاومت در  عملیات طوفان الاقصی، به آشنایی خود با گیلان، فرهنگ غنی این استان و مردمان فرهیخته آن اشاره و بیان کرد: به خود می‌بالم که در دیار میرزا کوچک جنگلی و آیت‌الله بهجت(ره)، توفیق خدمت به اهالی فرهنگ و هنر را پیدا کردم و امیدوارم به گونه‌ای خدمت کنیم که قدردان و پاسدار خون شهدا باشیم.
وی با تصریح اینکه خط مش فرهنگی این استان، همان خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.
طاهری خاطرنشان کرد: جلساتی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌کنیم تا از نظرات تمامی اصحاب فرهنگ و هنر در راستای پیشرفت استان بهره بگیریم.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah1.jpg



«‌عبدالرضا علی‌پناه» سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گیلان را سرزمین فرهنگ و تمدن خواند و اظهار داشت: قابلیت‌های فرهنگی و هنری گیلان منحصر به فرد است.وی با تاکید بر لزوم توجه به هنرمندان استان اضافه کرد: مسئولان ملی نگاهی ویژه به گیلان داشته باشند.
در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش‌های علی‌پناه سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، حکم انتصاب امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان به وی اعطا شد.

گقتنی است آقایان مسعود مومنی و مهدی همتی از فعالان عرصه سینما و تئاتر استان تهران ، استاد جواد هادیان از پیشکسوتان عرصه موسیقی و رضا نورمحمدی از پیشکسوتان رسانه و خبر ، از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

 

b_300_300_16777215_00_images_ah4.jpg

 

ارشاد گیلان,امیرحسین طاهری ارشاد گیلان,معارفه مدیرکل ارشاد گیلان,طاهری مدیرکل ارشاد گیلان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس