b_300_300_16777215_00_images_moayedi1.jpg
نشست خبری اصحاب رسانه با محوریت مناسبت های بهداشتی مهرماه، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری و اهداف و برنامه های شبکه بهداشت و درمان در دفتر مدیریت برگزار شد.

دکتر امینی مدیر شبکه بهداشت در این نشست به خبرنگاران گفت:

خبرنگار باید راست بگوید و درست بنویسد، از هرگونه ایجاد تشویش و شایعه پراکنی بپرهیزد و قبل از اشاعه خبر،  صحت و سقم خبر را از مرجع معتبر در میان بگذارد.، خبرنگار فقط در حیطه خبری کار نکنند و در حیطه آموزش، اطلاع رسانی و راهنمایی مردم نیز بکوشند.

امینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران و مطالبه عمومی مردم در خصوص بیمارستان، طب سنتی، سگ های ولگرد، معاینات دانش آموزی در مدارس و داروخانه شبانه روزی اینگونه گفت:

رایزنی ها و پیگیری ها در خصوص بیمارستان پیشوا را در دست اقدام داریم و در پاسخ به مسئولان دانشگاهی که اذعان داشتند فاصله پیشوا تا بیمارستان مفتح به چند دقیقه هم نمی رسد گفته ایم، اگر اینچنین بود که با کلیه  ارگان های ورامین فاصله ی چندانی نداریم ولی همانگونه که آنها جدا شده اند وجود بیمارستان جداگانه نیز حق مردم شهرستان مقدس پیشواست.

تعین تکلیف بیمارستان دانشگاه آزاد باید انجام شود و با حمایت های فرمانداری و امام جمعه شهرستان در صورت تحویل،  ما آماده شروع به کار هستیم.

در خصوص سگ های ولگرد، کار اجرایی با شهرداری است و شبکه بهداشت و درمان به عنوان ناظر عمل می کند.

دو داروخانه شبانه روزی در سطح شهر وجود دارد که یکی از آن ها در درمانگاه شبانه روزی مهتدی می باشد و دیگری در سطح شهر

از طب سنتی حمایت نمی کنیم مگر آنکه پزشک متخصص طب سنتی باشد.

مردم شکایات خود را جهت رسیدگی، در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند.

معاینات و ویزیت دانش آموزان در مدارس توسط پزشک، دندانپزشک و مراقبین سلامت، ماما، کارشناس تغذیه و روانشناس و آموزش به آنها انجام می شود.

نظارت کارشناسان بهداشت محیط به صورت روزانه جهت کلرسنجی آب وجود دارد.

مهاجر معاون امور بهداشتی شبکه نیز در خصوص عملکرد شبکه بهداشت و درمان و کسب رتبه نخست طرح ملی کنترل فشارخون در سطح دانشگاه از حیث ثبت فشارخون، ابلاغ سیاستهای رهبری در خصوص فرزندآوری و همکاری با رسانه ملی جهت ارتقای سواد سلامت مردم با محتوای آموزشی استاندارد، معرفی سایت آوای سلامت و ربات خودمراقبتی به عموم مردم سخن گفت.

در انتهای این نشست که به همت خانم طاهره مویدی مدیر پرتلاش روابط عمومی برگزار شد , با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

b_300_300_16777215_00_images_moayedi2.jpg