b_300_300_16777215_00_images_sampledata_sakhtosaz2.jpg
استاندار تهران با اشاره به لزوم حفاظت از حوزه سرزمینی استان تهران بر ضرورت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل اولیه تاکید کرد.  

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران با اشاره به گزارش اداره راه و شهرسازی اظهار داشت: نقشه جامع و تفصیلی شهرهای ۴۳ گانه ارائه شده و با توجه به اینکه ۸ دهم درصد خاک کشور در استان تهران و ۱۷ درصد جمعیت را داریم لزوم مراقبت و حفاظت از حوزه سرزمینی ضروری است.

وی با اشاره به لزوم دقت جهت مقابله با تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز افزود: هوشیاری و استفاده از ابزارهای نظارتی جهت مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در مراحل اولیه ضروری است بر این اساس نقشه جامع و تفضیلی شهرها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه و توسط نرم افزارها تغییرات ثبت می شود تا روند ساخت و سازها گزارش و با عاملین برخورد شود.

استاندار تهران همچنین تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع مقرر شد تا شهرداری ها نسبت به مشارکت در تهیه نقشه های جامع و تفضیلی اقدام کنند تا سریع تر نقشه شهرها تهیه و نظارت ها تقویت شود.

محسنی بندپی سپس گفت: اگر رونق تولید و کسب و کار فعال در همه جای کشور به عنوان راهبرد و سیاست دنبال شود مهاجرت به شهرها به ویژه تهران کنترل می شود همچنان که امسال میزان درخواست انتقال فرهنگیان به تهران ۶۰۰ نفر و جهت انتقال به خارج از تهران ۸۰۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری سرانه رشد جمعیت در تهران ۱/۷ درصد بوده خاطرنشان کرد: در مورد روستاها، بنیاد مسکن مکلف شده نسبت به تهیه طرح هادی روستاها اقدام کند‌ که اگر ابلاغ شود همه مکلف هستند در چارچوب آن عمل کنند و بخشداری، دهیاری، اداره کل روستایی و معاونت عمرانی استانداری موظف به نظارت بر و ساخت و سازها در حوزه روستایی هستند.

ایرانگردی,  گردشگری,شهرداری,استانداری,یارانه,فرمانداری ,وزارت,رضا نورمحمدی,عطیه مومنی,ایرانگردی,گردشگری,بلیت,خبر تهران,خبرتهران,اداره کل تهران, قیمت ارز, قیمت دلار, بخشداری , دهیاری, شورای اسلامی شهر, پرسپولیس, استقلال, بهترین هتل, هتل ارزان, بهترین رستوران