b_300_300_16777215_00_images_mehranfarshiid.jpg

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت گفت: ظرف شش ماه آینده بیش از 80 درصد خدمات مورد نیاز مردم در حوزه حج و زیارت از طریق سامانه های طراحی شده و در دست اجرا به صورت غیر حضوری انجام شود.


مهران فرشید در این زمینه افزود : با توجه به بحران کنونی کرونا و تعطیلی موقت سفرهای زیارتی و تاکید جدی ریاست سازمان حج و زیارت بر اصلاح و ارتقا فرآیندها و از سویی نیاز روز افزون به ارائه خدمات برخط و غیر حضوری در این شرایط و اهمیت بهبود مستمر خدمات مورد نیاز مراجعان از سال گذشته در این حوزه اقدامات گسترده ای آغاز شد.
وی تصریح کرد : بدین منظور بیش از 40 پروژه مهم در حوزه ارتقاء پروژه های موجود و نیز تولید سامانه های جدید به منظور تحقق هوشمندسازی و تمرکز بر اقدامات کشور مقصد در مسیر بازمهندسی فرآیندهای سازمان حج و زیارت و تمرکز بر فرآیند بهبود سطح ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی جامعه هدف درشرایط کرونایی و تبدیل آن به یک فرصت در یک سال اخیر علی رغم مشکلات ناشی از این ویروس منحوس به انجام رسیده و یا در دست انجام است.
وی با بیان اینکه این سامانه ها بخشی درون سازمانی و قسمتی هم برون سازمانی است ، گفت : دست یافتن به یک سازمان هوشمند با نگاه به اهداف دولت الکترونیک هم از دیگر اهداف ما در اجرای این پروژه ها بوده که با توجه تداوم اقدامات انجام شده در گذشته طی یک سال اخیر توانسته ایم تا حدود زیادی به این مهم نزدیک شویم.
فرشید ادامه داد : این هدف گذاری با رویکرد زائران، کارگزاران ، استانها ، سازمان مرکزی و ارتباط با ارگانها و سازمانهای همکار (پلیس، فرودگاه ، گذرنامه ، ثبت احوال و ...) انجام شده تا ارائه بیشترین خدمات در شرایط مختلف با کمترین تردد و ایجاد زحمت به جامعه هدف ، ارتقا کیفیت، افزایش سرعت، بالا بردن دقت ، کاهش هزینه ها ،تسهیل امور ، بهره وری بیشتر ، برنامه ریزی و تصمیم گیری بهتر و دقیق تر محقق شود.
مدیرکل دفتر طرح ، برنامه و فناوری سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده شناسائی ، استخراج ، ثبت ، بازنگری ، پالایش و نگهداری دانش ضمنی سازمان و تبدیل آن به دانش آشکار با هدف برنامه ریزی و معماری سازمانی ، ارزیابی عملکرد، تولید نرم افزارهای جدید، ایجاد بستر تصمیم گیری مدیران ارشد، کنترل پروژه ها و مدیریت دانش می باشد.
وی ، راه اندازی سامانه جامع بهبود فرایندهای اجرائی ، شبکه اجتماعی مستقل سازمان، سامانه جامع اسکان ، داشبورد الکترونیکی مدیریت، گزارش ساز پویا سازمان را بخشی از این پروژه ها دانست.
به گفته وی ، سامانه جامع زیارت با نگاه پنجره واحد در امور حج ، عمره و عتبات عالیات عراق و سوریه در حال پیاده سازی مراحل نهایی می باشد .
وی افزود : تهیه پلتفرم جامع موبایلی ، راه اندازی سامانه ایثارگران، سامانه پرواز، سامانه نقل ، امداد، قربانی، مکانیزه کردن سیستم بودجه سازمان مبتنی برعملکرد، مستند سازی و ارتقا زیرساخت و شبکه سازمان، اجرای یکپارچه نمودن احراز هویت کاربران، میزخدمت، ارتقاء سامانه تغذیه و تدارکات، ارتقاء سامانه سماح(اربعین)، سامانه بازرسی و ارزشیابی برخی دیگر از این اقدامات است.
فرشید تصریح کرد : هر یک از این سامانه ها بدلیل نیازسنجی بخش های مربوطه شناسایی و اقدام شده که امید است موجبات رشد و ارتقا کیفیت خدمت در واحد مربوطه را رقم بزند.
فرشید توضیح داد : در بخشی از این اقدامات سعی شده خدماتی که مراجعان به آن نیاز دارند احصا و در آینده ای نزدیک نیاز مردم را از مراجعه حضوری برای دریافت خدمات به حداقل برسانیم .

وی عنوان کرد : با اقداماتی که انجام شده و قسمتی از آن نیز در دست تکمیل و اصلاح است در نیمه اول امسال بیش از 80 درصد نیازهای مردم در حوزه حج و زیارت را به صورت غیرحضوری پاسخگو خواهیم بود.
وی افزود : این اقدام با توجه به شرایط کنونی کرونایی کشور و ضرورت مراجعه غیر حضوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمرکز ما بر پاسخگویی حداکثر 48 ساعته بوده و امکان رصد و پیگیری روند انجام ارائه خدمات توسط دریافت کننده خدمت در این سامانه طراحی شده است.
فرشید با بیان اینکه در عین حال با هم اندیشی و اخذ نظرات کارشناسی استانها با همکاری و کمک بسیار موثر روابط عمومی سازمان حج و زیارت بازخوردهای مردمی از اقدامات انجام شده دریافت و ایرادات برطرف و اصلاحات لازم برای تکمیل کار انجام خواهد شد ، گفت : در فاز دوم با رویکرد برخورداری جامعه کم توان و نا توان و نیز بی سواد در استفاده از این سامانه های اینترنتی و ارائه خدمات به آنان مد نظر بوده و طراحی آن در دست اقدام می باشد.
مدیر کل طرح و برنامه و فناوری سازمان حج و زیارت ادامه داد : در راستای اهداف اشاره شده در تلاش هستیم خدمات میز خدمت سازمان حج و زیارت را از10 خدمت به به حداکثر ممکن برسانیم و به صورت پیوسته این امر ارتقا یابد و ارائه خدمات غیر حضوری توسعه یابد.
وی تصریح کرد : این اقدامات بخشی از تلاشی است که با نگاه پروژه عظیم حج هوشمند آغاز شده و طی دو سه ماه آینده فازهای اصلی کار عملیاتی و در واقع برای حج آینده آماده می شویم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس