b_300_300_16777215_00_images_pazouki.jpg
شهردار پاكدشت از جمع آوری سگهای ولگرد وبلاصاحب در فاز جديد كه به شيوه زنده گیری اقدام پذيرفت  خبر داد و گفت: در فاز جدید سگ‌های ولگرد برای جلوگیری از انتقال بیماری و مزاحمت برای شهروندان در سطح نواحي ۲و۳منطقه ۲توسط واحد بهداشت –محيط حوزه معاونت خدمات شهری  به شيوه و اقدام (زنده گيري ) از سطح شهر جمع آوري مي شوند.
 
شهردار پاكدشت با اعلام خبر فوق گفت: درست است كه  در فرهنگ ایرانی هم حیواناتی مانند گوسفند و گاو و سگ و غیره برای كاركرد مختلفي در زندگي روستايي داشته است  اما مدل امروزی آن در فرهنگ ایرانی جایگاهی نداشته است.
وی گفت: اعتقادات مذهبی و مسائل مربوط به نجس بودن اين حيوان در مذهب اسلام ، ترس کودکان و نوجوانان  از نزدیک شدن به سگ و خيلي از مباحث مطرح شده بهداشتی در رابطه با اين حيوان  از عواملی است که افراد و شهروندان نمی خواهند كه اين حيوان در زندگي شهري جايي داشته باشد.
 
شهردار شهر گل و گياه در ادامه اين مبحث افزود: البته بايد توجه داشت كه جامعه شهري  دارای قوانین و يكسري از هنجارهایی است بايد تمامي شهروندان  از آن تبعیت کنند تا به بهداشت روانی، عاطفی و شخصیتی لطمه ای وارد نشود.
 
شهردار به تماس هاي مكرر شهروندان با سامانه ۱۳۷اشاره مي كند و اظهار مي دارد : با توجه به تماس‌های تلفنی که با سامانه ۱۳۷ شهرداری پاكدشت  برقرار شده و همچنین نظرسنجی که در سطح شهر صورت گرفت، بيشتر  مردم به وجود سگ هاي بي صاحب و ولگرد در شهر معترض هستند و بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است.
 
وي در رابطه با بيماري و انتقال آن به شهروندان گفت: برخی از آنها دارای زنجیره های باکتریایی هستند که هم در حیوان و هم صاحب آن قابل مشاهده است. هاری؛ لیشمانیوز جلدی؛ کیست هیداتیک؛ بیماری های انگلی؛ کک؛ کرمنواری؛ کرم های گرد و شپش بخشی از بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان  محسوب می شود.
 داريوش پازوكي به شيوه هاي مختلف در راستاي مبارزه با اين حيوان اشاره داشت و  در ادامه  گفت: اتلاف با گلوله یا هر وسیله دیگر در چند سال گذشته صورت مي پذيرفت  اما روش دیگری به نام زنده گیری و عقیم سازی گزينه مناسبي براي كنترل جمعيت اين حيوان است  و شهرداری‌پاكدشت  برای کنترل سگ‌های بلاصاحب تیم‌های ویژه تشکیل داده است و اين تيم ها زير نظر كميته تخصصي شيوه كنترل را اعمال مي كنند.
 
پازوكي در ادامه  می‌گوید: برخی  از اين سگهاي بلاصاحب  مفيد هستند و با توجه به تعدد شهركهاي صنعتي و گلخانه ها و باغات مختلف شهرستان بايد اين مهم را در نظر گرفت كه سگهاي  مفید و غیرمفید را تفکیک کنیم و در نهایت سگ‌های غیرمفید را عقیم‌سازی کرده و یا با روشهایی که در شیوه‌نامه‌های رسمی و تائید شده هم آورده شده آن‌ها را مدیریت کرده و البته به اين مساله توجه زيادي مي شودكه به چه نحوی سگ‌ها کنترل شود و به هر صورت جمعیت آن‌ها آسیب‌رسان نباشد.
 
وي در ادامه گفت: سگ‌های سالم و مفيد را  می توان با رعایت نکات بهداشتی  به دامداران و کشاورزان و صاحبان كارگاههاي موجود در شهركهاي صنعتي واگذار  کرد  تا از اين حيوان در جايگاه بهتري استفاده شود  و شهروندان نيز مي توانند  با تحویل پسماند مواد غذایی به شهرداری برای تامین غذای سگ‌ها همکاری کنند.
پازوكي در ادامه خاطر نشان ساخت : نیرو‌های شهرداری سطح نواحي ۲و۳منطقه ۲ از ابتدای مرداد تاکنون اقدام به جمع آوری سگهای  ولگرد نموده اند و این طرح تا پاکسازی کامل شهر ادامه دارد .
 
شهردار در ادامه  به يكي از علت هاي مهم حضور سگهاي ولگرد در داخل شهر اشاره كرد و گفت: : علت عمده حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر وجود پسماند غذايي است كه توسط شهروندان در جاهاي نامناسبي رها مي شوند و حيوان گرسنه براي زنده ماندن  و به‌منظور تأمین غذا به داخل شهر هجوم آورده و عدم رعايت مسائل مربوط به پسماند غذايي  زمینه را برای حضور سگ‌های ولگرد فراهم می‌کند و آن وقت است كه تماسهاي مكرر با ۱۳۷شروع مي شود كه در اينجا لازم است بگوييم شهروندان در كم رنگ شدن حضور اين حيوان در شهر نقش عمده اي دارند ..
وی در خاتمه  در رابطه با پيمانكاران مربوط به زنده گيري سگ ها توضیح داد و گفت: انتخاب پیمانکار با قیمت پيشنهادي مناسب از جمله كارهايي است كه هرساله يكي از دغدغه هاي ما محسوب مي شود و البته لازم به ذكر است كار گروه تخصصي در استانداري تهران اين مهم را هرساله مرتفع مي نمايد  و  بر اساس آن شهرداری‌ها ،بخشداری‌ها و دهیاری‌هایی که درواقع این پیمانکاران  با آن‌ها کار می‌کند قلاده‌های سگ را جمع‌آوری و تحويل پناه گاهها مي دهند.

خبرتهران  , خبر تهران , اخبار تهران , شهرداری تهران , یارانه , استانداری تهران , فرمانداری تهران , رضا نورمحمدی , عطیه مومنی , ایرانگردی , گردشگری , بلیت , سفر , سفر ارزان , اداره کل تهران , قیمت ارز , قیمت دلار , بخشداری , دهیاری , شورای اسلامی شهر , پرسپولیس , استقلال , لیگ برتر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس