b_300_300_16777215_00_images_torabalii1.jpg

کانون فرهنگی و تربیتی پاکدشت از ابتدای سال تحصیلی جدید ، دانش آموزان را در گروه های مختلف به کانون دانش آموزی این شهرستان آورده و به تماشای فیلم های خارجی می نشاند.فیلم هایی که محصول شرکت آمریکایی - صهیونیستی والت دیزنی است.شرکتی که در جنگ اخیر غزه کمک دو میلیون دلاری به رژیم کودک کش اسرائیل کرده است.سوال اینجاست که چرا بخاطر سودجویی با نمایش غیر قانونی فیلم های خارجی ، وقت و فرهنگ دانش آموزان را تباه و ذهن پاک و معصوم آنها را آلوده می کنید.آیا این کانون برای نمایش فیلم های مختلف ، از سازمان سینمایی و شورای صدور پروانه ، مجوزی دریافت می کند؟

طبق ماده 2 ضوابط نظارت بر نمایش و صدور پروانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کلیه نمایش‌هایی که در تالارهای تئاتر یا تالارها و فضاهای دولتی و غیردولتی به نمایش گذاشته می‌شود و یا به هر نحو در معرض استفاده عموم قرار می‌گیرد ، باید دارای پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.ضمن آنکه در تبصره 2 این ماده تصریح شده است که نظارت بر نمایش و صدور پروانه در مراکز استان‌ها بر طبق این ضوابط به عهده ادارات کل و در شهرستان‌ها ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

بیش از دو دهه است در وزارت آموزش و پرورش «شورای صدور پروانه حمایت از فیلم های سینمایی» تشکیل شده است.شورایی متشکل از ۱۲ نفر که اعضای آن عبارتند از نمایندگانی از معاونت ها و بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش مانند حراست ، بخش آموزش متوسطه ، معاونت پژوهشی و.... ضمن آنکه یک تا سه نفر از تهیه کنندگان ، نویسندگان و کارگردانانی که در بدنه سینما مشغول فعالیت هستند ، با دقت و حساسیت بسیار ، آثار سینمایی را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهند.این شورا به هر فیلم تولید داخل نیز مجوز اکران برای دانش آموزان را نمی دهند , چه برسد به فیلم های خارجی که تماما تبلیغ و نشر فرهنگ غربی و در راستای تهاجم فرهنگی است.

 

b_300_300_16777215_00_images_torabalii7.jpg

 

البته در هیچ یک از نقاط کشور چنین کاری صورت نمی گیرد و کانون دانش آموزی پاکدشت یک مورد نادر است.ما به کجا رسیده ایم از یک سو در روز دانش آموز ندای مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر می دهیم و سوی دیگر دانش آموزان را پای فیلم های کمپانی های آمریکایی - اسرائیلی می نشانیم ، از یک طرف نگران آموزش و پرورش و آینده دانش آموزان هستیم و از طرف دیگر برای سود جویی دانش آموزان را به تماشای فیلم های تولید بیگانه می کشانیم.

امروز کودکان و نوجوانان با حجم وسیعی از اطلاعات روبه‌رو هستند و به صورت رایگان می توانند در خانه خود به تماشای این دست از فیلم ها بنشینند.خروجی آن این است که از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دور می شوند.

آثار تولید داخل در حوزه کودک و نوجوان که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای پروانه حمایت وزارت آموزش و پرورش که اکران روز هستند ، کم نیستند .با تولید آثار مناسب می توانیم خوراک فرهنگی خوبی برای این قشر عظیم از جامعه تولید کنیم تا کودکان و نوجوانان به‌جای آنکه قهرمانان خارجی داشته باشند با آثار ایرانی و ملی و بومی خود همسو شوند.

می طلبد که مدیریت اداره آموزش و پرورش پاکدشت در این ماجرا ورود کرده و با تشکیل جلسات مربوطه ، خواستار پاسخگویی مسئولین ذیربط و توصیه به قانونگرایی نمایند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس