pestehh.jpg
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از برداشت محصول پسته ازبیش از ۳هزار هکتار باغات مثمر این شهرستان خبر داد . احمد فدایی اردستانی اظهار داشت: در حال حاضر بیش ۶ هزار و ۵۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت پسته قرار دارد که از این میزان، ۳ هزار و ۹۹ هکتار نهال غیر بارور(یک تا ۴ ساله) و ۳ هزار و ۴۵۵ هکتار آن بارور میباشد.
وی افزود: مهمترین ارقام پسته ای که در شهرستان ورامین کشت میشود شامل احمدآقایی، اکبری، کله قوچی و فندقی است که ۷۰ درصد از پسته های ورامین را نوع احمدآقایی تشکیل میدهد.
وی گفت: میزان برداشت پسته کشور به طور میانگین، یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول خشک از هر هکتار است ولی در ورامین، از هر هکتار یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پسته خشک برداشت میشود که از این نظر، ورامین رکورد دارد تولید پسته در استان تهران و کشور است.
فدایی اظهار داشت: مرغوبیت پسته تولیدی در ورامین باعث میشود تا بخش عمده ای از محصول تولیدی شهرستان، به سایر کشورها صادر شود.
شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.

ایرانگردی,  گردشگری,شهرداری,استانداری,یارانه,فرمانداری ,وزارت,رضا نورمحمدی,عطیه مومنی,ایرانگردی,گردشگری,بلیت,خبر تهران,خبرتهران,اداره کل تهران, قیمت ارز, قیمت دلار, بخشداری , دهیاری, شورای اسلامی شهر, پرسپولیس, استقلال, بهترین هتل, هتل ارزان, بهترین رستوران

 

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Google

در اين سایت
در كل اينترنت

 

تماس با ما

 

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

/> "آپلودآپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

کوتاه کننده لینک

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس

آپلود عکس